Διάβασα, Άκουσα, Είδα, Αναρωτήθηκα και Έγραψα: στον ημερήσιο Τύπο, Μάρτιος 2008.
Συνολικά πρόστιμα ύψους 320.000€ επιβλήθηκαν σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς της Ελλάδας από το ΕΣΡ. Αναλυτικά, στο «Extra» επεβλήθη πρόστιμο 70.000€, για την αναμετάδοση της τηλεφωνικής επικοινωνίας μεταξύ των δημοσιογράφων κ.κ. Δ. Καμπουράκη και Στ. Χίου. Για παραβίαση της πολιτικής πολυφωνίας, 40.000 € στο «Mega» και από 30.000€ σε ΝΕΤ, «Star» και «Alpha», αφού δεν αφιέρωσαν τον απαιτούμενο από το νόμο χρόνο στις δραστηριότητες του ΚΚΕ, στους σταθμούς «Star» και «Alpha», για προβολή χαμηλής ποιότητας προγραμμάτων σε ώρα παιδικής τηλεθέασης, στο «ΑΝΤ1» για χρήση κρυφής κάμερας και ανακριβή πληροφόρηση, στο «Alter», για προβολή υλικού συνδιάλεξης μεταξύ ενός γιατρού και της πελάτισσάς του, ως προϊόν υποκλοπής.
Πρώτον, η κακή ποιότητα αρκετών εκπομπών που προβάλλονται στα ελληνικά ΜΜΕ που, αποφασισμένα να θυσιάσουν κάθε δεοντολογία, ελευθερία ατόμου και προσωπικότητας και άλλη ηθική, προσπαθούν με κάθε τρόπο να εντυπωσιάσουν. Και δυστυχώς εμείς τους επικροτούμε –δηλ. ποιοι εμείς, αυτούς που επιλέγουν οι εταιρείες για να τοποθετήσουν τα …μηχανάκια. Πόσες αξιόλογες εκπομπές σταμάτησαν στο ξεκίνημα τους λόγω μικρής ακροαματικότητας ή θεαματικότητας.
Δεύτερον, τα πρόστιμα αυτά αποπληρώνονται; Γνωστές είναι οι σχέσεις καναλιών-καναλαρχών-επιχειρηματικών ομίλων-ΜΜΕ-κράτους. Ότι η διαπλοκή εμφανίζεται να έχει άμεση σχέση με τα ΜΜΕ είναι πασιφανές (οπότε καταλαβαίνετε ενδεχομένως γιατί δεν δίνεται από τα ΜΜΕ μεγάλη έμφαση σε αυτό). Η εκάστοτε κυβέρνηση νοιάζεται πολύ για την εικόνα της και τα ΜΜΕ έχουν τον τρόπο τους με την "έγκαιρη και έγκυρη" ενημέρωση που προσφέρουν απλόχερα, είτε να βάλουν την εικόνα σε χρυσή κορνίζα είτε να της βάλουν φωτιά. Ακόμη και η ΕΣΗΕΑ κατήγγειλε τη διαπλοκή ΜΜΕ-συμφερόντων (δείτε ΕΔΩ).
Τέταρτον, υπάρχει σταματημός σ’ αυτή την κατηφόρα; Μάλλον θάλεγα πως ναι. Και επειδή οι διάφοροι νόμοι που ψηφίζονται ή προτείνονται (όπως ο αμαρτωλός του «βασικού μετόχου») δεν εφαρμόζονται είτε λόγω αδυναμίας είτε…, η λύση βρίσκεται στα χέρια μας, των καταναλωτών. Το διαδίκτυο και το blogging είναι η εναλλακτική λύση ενημέρωσης. Ενδιαφέρουσα σχετική ανάλυση και πρόταση βρήκα στο neutrino (ΕΔΩ).
ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΚΥΛΑΚΙ Ή ΓΑΤΑΚΙ ....
Πριν από 13 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου