Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2008

Γμτ, πάλι έμεινα πίσω

Διαβάζω σε δημοσίευμα του ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥ, πως πληθαίνουν οι επαγγελματίες μπλόγκερ, αυτοί που κάνουν το χόμπι τους επικερδή απασχόληση. Κι εγώ κτυπιέμαι, τώρα που το διαβάζω γιατί να μη προλάβω κι εγώ. Έχω και τη φλούφλαινα να με λέει αχαΐρευτο και να μου φωνάζει πως ξοδεύω άσκοπα το χρόνο μου χωρίς να βγάζω το κατιτίς μου, για τον οικογενειακό προυπολογισμό ρε γμτ!

Το δημοσίευμα αναφέρεται στον Στιβ ο οποίος εργαζόταν στο τηλεφωνικό κέντρο μιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας κι επειδή οι ώρες ήταν πολλές και ο μισθός του χαμηλός έγινε μπλόγκερ, με το ψευδώνυμο Stagueve, και μέσα απ’ αυτό παρακολουθεί την ψηφιακή τεχνολογία, τα βιντεοπαιχνίδια και τον σχεδιασμό ιστοσελίδων. Κάποια στιγμή, ο Στιβ , γράφτηκε στο ΑdSense, και το μπλογκ του γέμισε από διαφημίσεις διάφορων εταιρειών, ενώ μια εταιρεία του πρότεινε να αναρτά «σχόλια με σπόνσορα». Ο Στιβ εγκατέλειψε τη δουλειά του στο τηλεφωνικό κέντρο και έγινε επαγγελματίας μπλόγκερ, ένας από τους 1.500 γάλλους «μπλόγκερ με τη μεγαλύτερη επιρροή».

Κάποιοι άλλοι, έχουν τόσα έσοδα που καταφέρνουν να απασχολήσουν λίγα άτομα για προσωπικό. Από 3 έως 15.000 άνθρωποι επισκέπτονται την ημέρα το μπλογκ ένος φοιτητή, ο οποίος γράφει για ταξίδια, νέα από τον κόσμο του θεάματος, μουσική και διάφορα γκάτζετ. Παράλληλα, ο ίδιος, δημιούργησε την «Εφημερίδα του μπλογκ», έναν πρακτικό οδηγό για νέους μπλόγκερ. Μόνο από αυτήν του τη δουλειά κερδίζει 600 ευρώ τον μήνα.
Τελευταία έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στο Διαδίκτυο ειδικά «μπλογκ για κορίτσια», αφιερωμένα στη μόδα και την ομορφιά. Μια από τις πιο δημοφιλείς μπλόγκερ είναι η DeeDee-de-Ρaris. Το περιοδικό «Μarie-Claire» της είχε κάνει μια πρόταση εξαγοράς του μπλογκ της. Δεν δέχθηκε την πρόταση αλλά συμφώνησε να εργάζεται παράλληλα για την ιστοσελίδα του περιοδικού. Σήμερα είναι υπεύθυνη της ιστοσελίδας Cosmopolitan France.

Το επάγγελμα του μπλόγκερ είναι πλέον περιζήτητο. Κυκλοφόρησε, μάλιστα, και ένας …μίνι Οδηγός για μπλόγκερ. Κυριότερες οδηγίες:

  • Το αντικείμενο: Η εξειδίκευση κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Ή τεχνολογία ή μόδα- όχι ένα σούπερ μάρκετ απόψεων.
  • Η πληροφόρηση: Το στοίχημα είναι η γρήγορη ενημέρωση. Επομένως, πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο πριν φτάσει η πληροφορία στους ανταγωνιστές.
  • Η διαφήμιση: Η πρώτη κίνηση είναι η εγγραφή στην υπηρεσία ΑdSense του Google, η οποία αντιστοιχεί διαφημίσεις στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου, αποφέροντας κέρδη κάθε φορά που οι επισκέπτες κάνουν κλικ σε αυτές.
  • Το ύφος: Ο μπλόγκερ πρέπει να γνωρίζει καλά το αντικείμενό του, να έχει άποψη και να μην αλλάζει τον τρόπο που γράφει.
ΥΓ. Εγώ λέω να παραμείνω ερασιτέχνης της ..τέχνης του μπλόγκιγκ, παρά τις προσφορές που δέχομαι από διάφορες εταιρείες και κόντρα στην εσω-οικογενειακή γκρίνια της φλούφλαινιας. Ευχαριστώ, αλλά δε θα πάρω!

2 σχόλια:

akrat είπε...

κάποτε διάβαζα ένα "αριστερό" μπλόγκερ που είχε και σφυροδρέπανα... και ομάδα ποδοσφαίρου μαζί...
και γράφει ένα ποστ που έλεγε ότι του δίνουν 3000 ευρώ και ότι τα έχει ανάγκη κλπ κλπ κλπ
εντάξει γνωστά είναι...
άμα είναι τις ιδέες σου να στις πλερώνουν... ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΕ ΕΞΑΓΟΡΑΣΟΥΝ....
φυσικά ούτε που ξαναπάτησα εκεί... Αλλού ... πάω εκεί δεν πάω....

phlou...flis είπε...

@akrat: καλά έκανες

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...