Σάββατο 10 Μαΐου 2008

Οι μάνες όλου του κόσμου γιορτάζουν


Σκύψτε και φιλήστε την απαλά στο μέτωπο. Δείξτε της πόσο τη σέβεστε και τη θαυμάζετε. Κάντε την να νιώσει την αγάπη σας και να χαμογελάσει. Είναι η μητέρα, η μανούλα, η μαμά, η μάνα. Είναι η ίδια μας η ζωή, τα θέλω και τα πρέπει μας, η ανάσα και η ελπίδα μας. Το κλάμα και το γέλιο μας. Είναι όλα ό,τι είμαστε. Μας έδωσε πνοή από την πνοή της, χαρά από τη χαρά της, ζωή από τη ζωή της. Μας έφερε στον κόσμο αγκομαχώντας και πονώντας. Άρα, δικαιούται να γιορτάζει.
Αντί άλλων, αναρτώ το ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ τραγούδι του πόντιου Χρύσανθου Θεοδωρίδη, με τίτλο Μάνα μου Μάνα (1975).




Επειδή δε βρήκα πουθενά τους στίχους αυτού του τραγουδιού-άσματος, σκέφτηκα να γράψω τους αντίστοιχους ενός επίσης ΕΞΑΙΣΙΟΥ ποντιακού τραγουδιού, με τίτλο
Η μάνα εν κρύον νερόν
, (σ' αυτό το τραγούδι δε βρήκα τη μουσική).


Η μάνα εν κρύον νερόν

Όταν γερά η μάνα και άλλο κε μπορεί (2)
α τότε θελ βοήθειαν α τότε θελ ζωήν ...α τότε θελ ζωήν
κι όταν θα έρτε η ώρα και άλλο κι θα ζει
αμάν και φτας το χρέωσις θα καίετε η ψυς


η μάνα εν κρύον νερόν και σο ποτήρ και μπεν
η μάνα να μη είνετε η μάνα να μη εν
η μάνα να μη εν


η μάνα εν βράχος η μάνα εν ρασίν (2)
σο δύσκολον την ώρας μανίτσα, μανίτσα, μανίτσαμ θα τσαείς
η μάνα εν το στήριγμαν τη χαράς το κλαδίν
τατινές η εγάπη κε βρίετε ση γην


η μάνα εν κρύον νερόν...

θα δέαβενε τα χρόνια θα έρουμε και μεις (2)
ατά είναι με τη σειράν κι θα γλυτών κανείς...
κι θα γλυτών κανείς
κατ ολ πρεπ να εξέρουμε σ ‘αούτο τη ζώην
Χωρίς τη μάνας την ευχήν κανείς κε λεπ χαΐρ

Αφιερώνονται σ’ όλες τις μάνες του κόσμου, και στη δική μου μάνα.

3 σχόλια:

Λουκάς είπε...

Μάνα μου μάνα

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Χριστόδουλος Χάλαρης
Πρώτη εκτέλεση: Χρύσανθος

Μάνα μου μάνα
στο δρόμο μου σπείρανε
πέτρα κι αψιθιά.
Μάνα μου μάνα
τα νιάτα μου γείρανε
κάτω απ' τα σπαθιά.

Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ' αέρινο
μάνα μου μάνα
την άνοιξη φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

Μάνα μου μάνα
ηλιόλουστη μέρα μου
πότε θα σε βρω.

Ουρανέ μου
διώχ' τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ
πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα
μάνα μου μάνα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.
Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ' αέρινο
μάνα μου μάνα
τον ήλιο σου φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

jf είπε...

Η μουσική του "Η μάνα εν κρύον νερόν" είναι εδώ

Νάσαι καλά

nickpet είπε...

φοβερό τραγούδι, μιλά κατευθείαν στην ψυχή σου

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...