Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

Συνάνθρωποι μου με διαφορετικότητες και "διαφορετικότητες" – Με αφορμή το γάμο γκέι

Παρατήρησα σε αρκετά blogs τα οποία παρακολουθώ ή και διαβάζω, μια τάση …υπεράσπισης του δικαιώματος της διαφορετικότητας -αλλά μόνον ως προς τη σεξουαλική προτίμηση- των ατόμων τους οποίους ονομάζουμε γκέι (οι λέξεις με τις τελίτσες μπορεί να εκφράζουν ή και όχι υπονοούμενο·ανάλογα με τον αναγνώστη). Σκέφτηκα να γράψω κι εγώ την άποψή μου όχι για τους γκέι ή για τους γάμους των γκέι -όχι, δεν …παρασύρομαι οπωσδήποτε και πάντοτε από την επικαιρότητα- αλλά γενικότερα για την ύπαρξη της όποιας διαφορετικότητας ή «διαφορετικότητας» σε όλους τους τομείς. Και δηλώνω ευθαρσώς πως δε θα είμαι …προσεκτικός στις λέξεις μου για να -ή να μην- παρεξηγηθώ ως ρατσιστής ή όχι, συντηρητικός ή όχι. Θα είμαι ...διαφορετικός. 'Ισως.
Η ύπαρξη της ομοφυλοφιλίας είναι ένα γεγονός -ανέκαθεν και ειδικά στην αρχαία Ελλάδα ήταν γεγονός, ίσως με άλλη μορφή και άλλο νόημα. Είναι μία διαφορετικότητα -που αφορά στη σεξουαλική προτίμηση των ανθρώπων- ανάμεσα στις τόσες διαφορετικότητες, και θα πρέπει να την αποδεχτούμε. Ήδη έχει ξεκινήσει μια …προσπάθεια -καιρό τώρα- να παρουσιάζεται αυτή η διαφορετικότητα, να «επιβάλλεται» ίσως, μέσα από ελληνικές σειρές, θεατρικές παραστάσεις και επιθεωρήσεις. Φυσικά και στον παλαιότερο ελληνικό κινηματογράφο υπήρχαν αντρικοί ρόλοι που αφορούσαν σε ομοφυλόφιλους, αλλά έχω την εντύπωση πως ήταν περιστασιακοί οι ρόλοι και απλώς προσέθεταν …χιούμορ. Στα σημερινή τηλεόραση, η αριθμητική υπεροχή των ρόλων ομοφυλοφίλων είναι εντονότερη. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει …έξαρση της ομοφυλοφιλίας; Δε το νομίζω. Απλώς σήμερα υπάρχει -και ευτυχώς- η ελευθερία της έκφρασης που δίνει το δικαίωμα στον καθένα να …παρουσιάζεται «γυμνός», χωρίς φόβο ή αιδώ. Και δικαίωμα είναι του σεναριογράφου να γράψει και αυτούς του ρόλους, ή του παραγωγού να τους προωθήσει.. Αλλά γιατί μόνον αυτούς; (Και τώρα θα μετατραπώ σε …συνήγορο του διαβόλου). Διαφορετικότητα δεν είναι και η νεκροφιλία, η παιδοφιλία –και δεν αναφέρομαι σ΄ αυτούς που μεταχειρίζονται σεξουαλικά και βιάζουν τα παιδιά, αλλά στους άλλους που η διαστροφή τους, τους κάνει να διακινούν φωτογραφίες παιδιών, ακόμη και βρεφών; Έχουν κι αυτοί …δικαιώματα ...έκφρασης; Ποιος τους τα δίνει και ποιος τους τα αφαιρεί; (κι άλλες πολλές τέτοιες διαστροφές και (μπιμπ)λαγνείες, ων ουκ έστιν αριθμός).
Διαφορετικότητα δεν αποτελούν άραγε και οι ασθενείς χρήστες ουσιών, ακόμα ακόμα και οι εθισμένοι καπνιστές, ή οι ασθενείς(!!) που λέγονται κλεπτομανείς (θα θυμάστε την σύζυγο εγγλέζου υπουργού, αν θυμάμαι καλά, που συνελήφθη ως κλεπτομανής). Αυτούς θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε …ιδιαιτέρως, θα πρέπει να τους …αποδεχθούμε ή θα πρέπει να τους συλλαμβάνουμε και να τους διαπομπεύουμε; Τι θα πρέπει να κάνουμε γι αυτή την περίπτωση διαφορετικότητας στη συμπεριφορά; Να δούμε και λίγο τι πρέπει να κάνουμε και πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε στους κλέφτες και στους ληστές, στους τζογαδόρους –ασθένεια νομίζω την ονομάζουν οι ειδικοί-, τους αλκοολικούς (σημείωση: δεν τους κατηγοριοποιώ, δεν είμαι ειδικός γι αυτό, πρόχειρα θυμάμαι και τους αναφέρω). Είναι ξεχωριστές διαφορετικότητες κι αυτές. Και δε νομίζω πως οι κατά συρροή κλέφτες, μετά την αποφυλάκισή τους, σταματούν αυτή τους τη δραστηριότητα και επιδίδονται σε άλλες. Θυμάμαι πως λάτρευα μικρός το «διαφορετικό» λαϊκό ήρωα Ρομπέν των Δασών. Και χειροκρότησα την πράξη των παιδιών με διαφορετικότητα -αναρχικοί των Εξαρχείων- οι οποίοι μοίρασαν τα λάφυρά τους –από την εισβολή στο σουπερμάρκετ- σε λαϊκή Αγορά. Παιδιά με διαφορετικότητα είχαν καταλάβει προ μηνός το εγκαταλελειμμένο και στοιχειωμένο ιδιόκτητο κτίριο του ΙΚΑ και έτσι ανάγκασαν τη Διοίκηση νε ξεκινήσει εργασίες ανοικοδόμησής του, οι οποίες ....κωλοβαρούσαν 3 χρόνια τώρα.
Ένορκος όντας στο Δικαστήριο παρακολουθούσα την απολογία του κατηγορούμενου για κλοπές και ληστείες, ο οποίος ομολογούσε στο εμβρόντητο δικαστήριο πως «…αυτή τη δουλειά έμαθα, αυτή κάνω και αυτή θα κάνω. Δε σκοτώνω, δε βιάζω, δε κτυπώ. Απλά κλέβω…». Διαφορετικότητα στη συμπεριφορά δεν είναι και αυτή; Πως θα έπρεπε να τον κρίνει το δικαστήριο. Ως …διαφορετικό ή ως παραβάτη;
Πρόσφατα παρακολούθησα την ταινία με τους ομοφυλόφιλους γκέι καουμπόιδες και όταν αυτή έφτασε λίγο πριν το τέλος της, δεν είχα καταλάβει τι ακριβώς προσπαθούσε να μου πει η ταινία. Ίσως θα μου πείτε πως η ταινία κάτι έλεγε κι εσύ δεν το κατάλαβες. Το αποδέχομαι. Θα θυμάστε επίσης το «φεστιβάλ» και τις πορείες ομοφυλοφίλων και …συναφών επαγγελμάτων που γίνεται κατά καιρούς σε κάποιες πόλεις του πλανήτη μας. Μη μου πείτε πως μόνο θυμηδία δεν σας προκαλούν με τις προκλητικές εμφανίσεις τους· δε θα σας πιστέψω (ενδεχομένως αυτό να επιδιώκουν, δεν τους κρίνω). Και επειδή λατρεύω τη Λέσβο και την έχω επισκεφθεί για τις διακοπές μου πάμπολλες φορές, όσοι κολυμπήσατε στα δροσερά νερά της Σκάλας Ερεσού, ίσως παρατηρήσατε τα πολλά αλλά διακριτικά ζευγάρια ομοφυλοφίλων λεσβίων γυναικών. Δεν προκαλούν, δεν επιδιώκουν τα βλέμματα, ζουν και απολαμβάνουν τη διαφορετικότητά τους διακριτικά. Και ...αντιπετωπίζονται φυσιολογικά.


Εν κατακλείδι
. Δε με ενοχλεί η ύπαρξη διαφορετικών ή «διαφορετικών» ανθρώπων σε όλες τις εκφάνσεις. Η φύση προάγει την διαφορετικότητα. Με γεια τους με χαρά τους. Με ενοχλεί το μονοσήμαντο της προβολής, της στήριξης και υποστήριξης τους. Επιλέγω αυτούς ή τους άλλους και στηρίζω το δικαίωμα της ελευθερίας τους. Αυτό το θεωρώ λάθος, αντιδημοκρατικό και ακραίως ρατσιστικό. Με προσβάλλει σαν συνάνθρωπό τους και γι αυτό διαμαρτύρομαι.

ΥΓ. Ενώ είχα πάρει απόφαση να μικρύνω τα κείμενά μου, ε καμιά φορά ξεφεύγω. Αν έδινα πανελλήνιες σίγουρα θα με έκοβαν στην έκθεση λόγω παραβίασης του ανώτατου ορίου λέξεων. Εσείς, δείξτε κατανόηση στο …μακρόσυρτο του κειμένου.

7 σχόλια:

Meropi είπε...

Φλούφλη μου,
ξεχνάς κάτι. Ότι πολλοί από τους "διαφορετικούς" που απαριθμείς κάνουν άδικες πράξεις. Π.χ. ο παιδόφιλος έχει σεξουαλικές σχέσεις με ανήλικους, ο νεκρόφιλος προσβάλλει το νεκρό, ο κλέφτης και ο ληστής προβάλλει περιουσιακά δικαιώματα κλπ. Ο gay δεν κάνει άδικη πράξη με το να ερωτεύεται και να διατηρεί σχέση με ενήλικο ομόφυλο άτομο που συναινεί στη σχέση. Κατά τη γνώμη μου το θέμα πρέπει να ρυθμιστεί με νομοθετική πρόβλεψη στο νόμου περί Σύμφωνου ελεύθερης συμβίωσης, γιατί ο επιχειρούμενος τρόπος (τέλεση πολιτικού γάμου) δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί το σύνολο σχεδόν της νομικής επιστήμης δέχεται ότι με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο γάμος νοείται μόνο μεταξύ ατόμων διαφορετικού φύλου.

jf είπε...

Πάντα προσπαθούσα να καταλάβω τι ήταν αυτό που με ενοχλούσε στις περιπτώσεις 'διαφορετικότητας' των ανθρώπων. Και νομίζω πως με την ανάρτησή σου βρήκα την άκρη. Τελικά δε με ενοχλεί αυτή καθαυτή η διαφορετικότητα αυτών των ανθρώπων αλλά ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο οι ίδιοι ή άλλοι την προβάλλουν είτε για να προκαλέσουν οι μεν, είτε για να δηλώσουν προοδευτικοί οι δε.

phlou...flis είπε...

@meropi: αποδεκτές οι αιτιάσεις σου και ρωτώ, γιατί η ΑΡΡΩΣΤΙΑ του παιδόφιλου και η ΑΡΡΩΣΤΙΑ του κλεπτομανή και η ΑΡΡΩΣΤΙΑ του νεκρόφιλου χαρακτηρίζονται αδικήματα; Ποιος είναι αυτός που τη μία "διαφορετικότητα" τη χαρακτηρίζει έτσι και την άλλη αλλιώς; Γιατί οι διαφορετικότητες συμπεριφορών που ανέφερα, και άλλες που δεν ανέφερα, σαν αρρώστιες χαρακτηρίζονται αλλά σαν παραβατικές πράξεις αντιμετωπίζονται. Από το νομοθέτη και το νομικό κόσμο και από ΕΜΑΣ. Και θαρρώ πως είναι άδικο. Αυτό που θάθελα είναι η ανάλογη-ίση μεταχείριση προς όλους.

phlou...flis είπε...

@jf: ναι έτσι πιστεύω πως είναι, ένας ιδιόμορφος ρατσισμός ένθεν κακείθεν

Sourotiri είπε...

Κοιταξε, οι περιπτωσεις του νεκροφιλου, του παιδοφιλου, του κλεπτομανη, ναι μεν ειναι ολες αρρωστιες, αλλα επισης περιοριζουν την ελευθερια του αλλου, μπορουν να του προκαλεσουν κακο. Εξ ου και ειναι αδικηματα, μην κανεις πως δεν καταλαβαινεις. Αν σκεφτουμε ενα παιδι που πηγαινει ενας και το βιαζει, προφανως χωρις την συναινεση του, θα του προκαλουσε μεγαλο κακο, κυριως ψυχικο αλλα και σωματικο.

Ομοιως, νομιζω πως η συναινεση ειναι βασικο κλειδι στα ερωτηματα σου. Εγω μπορει να γουσταρω πριν κανω σεξ να δειρω και να ξεφτιλισω την συντροφο μου [λεμε τωρα], αλλα αν αυτο γινεται με την συναινεση της και αν δεν της προκαλεσω κακο, που το προβλημα;

Αναφορικα με την μονοπλευρη παρουσιαση και προβολη των gay, δεν νομιζω πως λαμβανει χωρα στο επιπεδο που το περιγραφεις. Απλα, λαμβανει χωρα πολυ περισσοτερο απο οτι παλαιοτερα, με αποτελεσμα να σου κακοφαινεται αυτο. Προσεξε, αλλο πραγμα ειναι να προβαλλεται ενας gay για το καλλιτεχνικο του εργο ή τις ιδεες του και αλλο πραγμα ειναι να προβαλλεται για την σεξουαλικη του προτιμηση. Η πρωτη περιπτωση δεν νομιζω να εντασσεται στην "προβολη των gay".

Εξαλλου, προσωπικα μιλωντας παντα, και εμενα με ενοχλει η προβολη των ακρων. Οπως δεν γουσταρω μια κραγμενη αδερφη που απλα πεφτει στην αντιληψη μου για να προκαλεσει, ετσι ακριβως δεν γουσταρω και μια ξεκωλιαρα που εχει βγει τσαρκα για σπερμα.

e-Lawyer είπε...

Το άδικο της πράξης του παιδόφιλου, του νεκρόφιλου και του κλέφτη το έχει αναγνωρίσει ο νομοθέτης.

Ο ίδιος νομοθέτης αποφάσισε απο τις 1.1.1951 ότι η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί άδικη πράξη.

phlou...flis είπε...

@sourotiri: Βλέπεις κι εγώ έβαλα την περίπτωση του νεκροφιλου, του παιδοφιλου, του κλεπτομανη για να ...προκαλέσω τη συζήτηση. Οπως δηλώνω και στην επόμενη ανάρτηση (δες την αν θες), αυτή η προβολή και η ...προοδευτική συμπαράσταση με ενοχλεί. Οταν ...ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΜΑΣ, ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑς ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, πώς θα αντιδράσουμε; Εκεί είναι το πρόβλημα. Το θέμα αυτό δεν είναι μόνο ...νομικίστικο.

@e-lawyer: Ευχαριστώ για το σχόλιο. Το θέμα το αντιμετωπίζετε νομικίστικα και μόνο. Ο νομοθέτης είπε... Οκ. Αν έλεγε πως η ομοφιλοφυλία είναι αδίκημα, πάλι θα συμφωνούσαμε ή ...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...