Παρασκευή 29 Αυγούστου 2008

Περί Κύπρου τα επόμενα ...αναγνώσματα

Η Κύπρος όπως φαίνεται δορυφορικά από το Google Earth


Στο επόμενο χρονικό διάστημα, έχω σκοπό να ανεβάσω αναρτήσεις με θέμα την Κύπρο, όπως την είδα και την έζησα στο τελευταίο μου ταξίδι, τέλη του Ιούλη του σωτηρίου έτους 2008. Δε σκοπεύω να παραθέσω ιστορικά στοιχεία -εξάλλου αυτό το ‘χει κάνει η συμπατριώτισσά μου Μερόπη, άσχετα αν διαφωνώ σε αρκετά από τις προσωπικές τις απόψεις σ' αυτά, και θαρρώ πως αρκετά είναι γνωστά σε πολλούς από εσάς. Θα παραθέσω αυτά που είδα, έζησα και φωτογράφησα -και η πραγματικότητα είναι πως έβγαλα αρκετές δεκάδες φωτογραφίες προς τούτο. Έφτασα σε σημείο να αγοράσω καινούρια ψηφιακή μηχανή, γιατί αυτή που είχα πάρει μαζί μου, μού έπεσε και χάλασε -άλλη μία οικονομική επιβάρυνση που είχα σ’ αυτό το ταξίδι μου.
Σκοπός αυτών των αναρτήσεων είναι να γνωρίσω την Κύπρο σε όσους θέλουν να τη γνωρίσουν, σε όσους δεν έχουν επισκεφτεί την Κύπρο, σε όσους αισθάνονται …κάπως για την Κύπρο, θετικό ή και αρνητικό. Παλαιότερα -φυσικά μετά την τουρκική εισβολή στο νησί- είχα κάποιους ενδοιασμούς να προτείνω σε γνωστούς, συναδέλφους και φίλους να επισκεφτούν την πατρίδα μου. Το κλίμα ήταν κάπως αρνητικό για την Ελλάδα -θεωρούνταν όλοι οι έλληνες υπαίτιοι για την κυπριακή τραγωδία. Φοβόμουν πως η ευμάρεια και ο τρόπος ζωής, σκέψης και αντίληψης των συμπατριωτών μου πιθανόν να δημιουργούσε αρνητικά συναισθήματα στους επισκέπτες και γι αυτό ήμουν επιφυλακτικός. Τώρα είδα, έζησα, κατανόησα και αποδέχτηκα όλα αυτά και είμαι σε θέση να συστήσω στους φίλους ελλαδίτες να την επισκεφτούν, να τη ζήσουν και να τη γνωρίσουν κι αυτοί. Θα έχει πολλά όμορφα, ωραία και θετικά αυτή η επίσκεψη, όσο και αρνητικά -αναπόφευκτο και αναγκαίο. Και δεν αναφέρομαι για τα γνωστά τουριστικά μέρη και προορισμούς -Αγία Νάπα, Πρωταράς και Πάφος- αλλά και σε άλλα άγνωστα και άσημα, όπως τα ορεινά μέρη και χωριά, τα κυπριακά δάση και ακόμα ακόμα το εσωτερικό των κυπριακών πόλεων. Θα δείτε μια Κύπρο βυζαντινή, ενετική, τούρκικη και ελληνική συνάμα. Μια ασιατική, αφρικάνικη, πολυπολιτισμική μα συνάμα και ευρωπαϊκή Κύπρο. Θα φάτε καλά, θα πιείτε επίσης, θα κολυμπήσετε, θα προσκυνήσετε, θα περπατήσετε, θα συγκινηθείτε και θα φύγετε πλούσιοι συναισθηματικά, γεμάτοι χρώματα, γεύσεις και αρώματα (καλά αυτό τώρα μου θυμίζει καμπάνια του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, αλλά δεν είναι, πιστέψτε με). Κι αν στο τέλος δεν μείνετε ικανοποιημένοι, βρίστε με ή τέλος πάντων μην ξαναπάτε!

Καθίστε αναπαυτικά, δέστε τη ζώνη ασφαλείας, εφοδιαστείτε με υπομονή και καλό σας ταξίδι!

1 σχόλιο:

Meropi είπε...

Καλώς το Φλούφλη μου, τον καλό μου συμπατριώτη (το χωρκανό). Περιμένω με ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σου για την Κύπρο.
Σε λίγες μέρες φεύγω κι εγώ για τα πάτρια εδάφη (περίμενα να δροσίσει λίγο για να πάω).

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...

Τούτη η δίψα δε σβήνει τούτη η μάχη δε παύει...