Υποψηφιότητα για τον τίτλο της «Πράσινης Πρωτεύουσας της Ευρώπης» για το 2016 έθεσε η πόλη της Λάρισας.
Διαβάζω στο σχετικό δημοσίευμα: «Στα δυνατά σημεία της Λαρισαϊκής υποψηφιότητας..:» και σχολιάζω ενδεικτικά μεν, …δηκτικά δε:
• 460.000 τμ πεζοδρόμων – στα οποία κυκλοφορούν πολυάριθμα ποδήλατα, αρκετοί μοτοσικλετιστές και πάμπολλα αυτοκίνητα πάσης φύσεως, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των πεζών
• 10 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων – οι οποίοι διακόπτονται από δρόμους, είναι ατελείς, είναι περιστασιακοί και κατανέμονται σκόρπιοι σε διάφορες περιοχές της πόλης
• 65.000 δέντρα και 40.000 θάμνοι - πρόκειται για περιαστικό πράσινο γιατί εντός πόλης μόνο γκαζόν υπάρχει, αφού τα όποια δέντρα υπήρχαν κόπηκαν. Εκτός και αν συμπεριλαμβάνεται και η περιοχή Μεζούρλο (όρια πόλης)
• 8.5 τμ πρασίνου ανά κάτοικο – τα οποία είναι απλά συγκεντρωμένα σε 4-5 σημεία (στην περιοχή που μένω ακόμη ψάχνω τα 8,5 τμ που μου ανήκουν)
• Ορθολογική διαχείριση του νερού – με το τεράστιο κόστος για το κάθε νοικοκυριό
• Μέσος χρόνος μετακίνησης 17.1 λεπτά – αλήθεια, πώς υπολογίστηκε αυτός, όταν τις περισσότερες ημέρες ούτε με δίκυκλο δεν μπορεί κανείς να κυκλοφορήσει
• 42% των κατοίκων επιλέγει την πεζή μετακίνηση – αφού έτσι κι αλλιώς όλοι οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια έχουν μπλοκαριστεί από σταθμευμένα αυτοκίνητα
• Δραστική μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των δημόσιων κτιρίων – ας περάσει κανείς μια βόλτα από τα σχολεία και θα διαπιστώσει του λόγου το αναληθές
• Ποιότητα ακουστικού περιβάλλοντος (ημερήσια περίοδο 5.2 db) – αντιθέτως η πιο θορυβώδης πόλη, με τα στρατιωτικά αεροπλάνα σύριζα από τα καμπαναριά να ηχορυπαίνουν αλλά και ρυπαίνουν την πόλη, τις πειραγμένες εξατμίσεις των δικύκλων και οχημάτων, τον εκκωφαντικό συνεχή θόρυβο στις γειτονιές περιξ του Γεν. Νοσοκομείου.
Προεκλογική περίοδο διανύουμε, πολυάριθμοι οι υποψήφιοι στη Λάρισα, οπότε τέτοια στατιστικά για να δημοσιεύονται, θαρρώ πως πρέπει να στηρίζονται και με αδιάσειστα επιχειρήματα. Αλλιώς, καθαρά προεκλογικά και λαϊκίστικα είναι. Και για του λόγου το αληθές, αρκεί να διαβάσει κανείς αντεπιχειρήματα ΕΔΩ: "Branding the city. Η πόλη της Λάρισας ως ένα πεδίο δράσεων". Όπως πχ "...Εύκολα αντιλαμβάνεται
κανείς την ύπαρξη μεγαλύτερης συγκέντρωσης στην περιοχή του Αλκαζάρ και
ειδικότερα στο χώρο του παλιού γηπέδου, καθώς και έναν δευτερεύοντα πόλο
γύρω από την ευρύτερη περιοχή του νέου γηπέδου στη Νεάπολη (πυρήνας Β)..."
"...Με την ίδια λογική
γίνεται και η προσαρμογή/προσάρτηση ενος δικτύου ποδηλατόδρομων που
απεικονίζονται στο χάρτη 4. Η όχθη του Πηνειού, το πάρκο Αλκαζάρ, δύο
μικροί άξονες στο κέντρο της πόλης, τμήματα του πεζοδρομίου της 1ης
Στρατειάς και της οδού Παπανδρέου καθώς και τμήματα τριών δρόμων στην
περιοχή της Νέας Πολιτείας σχηματίζουν ένα θραύσμα αδιέξοδων διαδρομών...". "...
Η δευτερεύουσα σημασία των εγκεκριμένων ποδηλατόδρομων φαίνεται και από το γεγονός ότι ο αυξανόμενος πληθυσμός ποδηλατών δεν τους χρησιμοποιεί αλλά αντίθετα κινούνται συνήθως παράλληλα σε αυτούς..."
Η δευτερεύουσα σημασία των εγκεκριμένων ποδηλατόδρομων φαίνεται και από το γεγονός ότι ο αυξανόμενος πληθυσμός ποδηλατών δεν τους χρησιμοποιεί αλλά αντίθετα κινούνται συνήθως παράλληλα σε αυτούς..."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου